گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

لوکس ترین گل؛ ارکیده

من به تازگی در یک گلخونه مشغول به کار شدم. اولش اصلا به گیاه علاقه‎ای نداشتم. ولی کم کم بهشون علاقه‌مند شدم. هر روز با یه چیز جدید آشنا می‌شم. فکر می‌کنم افراد زیادی مثل من باشن که هم علاقه‌ی زیادی به گل و گیاه نداردن و هم اطلاعات کمی از اونا دارن.

تصمیم گرفتم تجربیاتم رو در اختیار شما بذارم تا شاید شما هم به اونا علاقه پیدا کنید و گل و گیاه رو وارد خونه‌هاتون کنید که از زیبایی اونا لذت ببرید.


اولین چیزی که به محض ورودم به گلخونه نظر منو به خودش جلب کرد و عاشقش شدم گل ارکیده بود. گل‌ها گونه‌های مختلفی دارن. گل‌هایی که می‌تونید در خونتون نگهدارید عبارتند از: گل ارکیده، ژربرا جامسون، پامچال، شمعدونی، ادریسی، بنفشه و ...

ارکیده‌ها به طور باورنکردنی زیبا هستند و فضای خونه رو به یه محیط شیک و باکلاس تبدیل می‌کنن. شاید براتون عجیب باشه ولی صعلب که در بستنی استفاده می‌شه هم از نوعی ارکیده بدست میاد. بعضی از اونا حتی خاصیت‌های دارویی و درمانی مثل خواص ضدسرطانی، ضدبارداری و آرامش بخش دارن.


در کنار این همه زیبایی و خواص، ماندگاری طولانی مدت هم دارن. گل ارکیده در گلدان، سه تا شش ماه گلدهی داره و به صورت شاخه بریده می تونه حدود یک ماه دوام میاره.


شرایط نگهداری:

نور: ارکیده رو در مقابل نور مستقیم خورشید یا در تاریکی قرار ندید. گل ارکیده گیاهی سایه دوست است و باید در قسمتی که نوری مناسب و روشن داره نگهداری بشه.

آبیاری: آبیاری در هوای سرد و گرم فرق داره. در هوای سرد و مرطوب 10 تا 12 روز یک‌بار و در هوای گرم هفته‌ای یک‌بار آبیاری بشه. وقتی که خاک نزدیک به خشک شدن باشد بهترین زمان برای آبیاری ست. کیفیت و میزان آبیاری برای گل ارکیده بسیار مهمه. اگه شما در جایی زندگی می‌کنید که املاح آب زیاد از حده، سعی کنید آب رو بجوشونید. هرگز آب رو روی غنچه‌های ارکیده نریزید چون طول عمر گل‌ها کم می‌شه.

کود دهی: برای رشد بهتر و گلدهی می‌تونید هر دو هفته یک‌بار از کود گلدهی و کود رشد ارکیده استفاده کنید.

رطوبت: در فصل‌های تابستان و بهار غبارپاشی با آب ولرم و استفاده از آب در زیر گلدانی که سنگ ریزه داشته باشه روش‌های مناسبی برای تامین رطوبت گل ارکیده ست.

تراریوم به خاطر اینکه رطوبتش رو حفظ می‌کنه، جای خوبی برای رشد و نگهداری ارکیده ست.

تمیز کردن برگ‌ها: برای تمیز کردن برگ‌های ارکیده از موادشیمیایی براق کننده استفاده نکنید و با اسفنج مرطوب یا پارچه‌ای لطیف برگ‌ها را به آرامی تمیز کنید.


اکثر ساقه‌های شکننده و بلند ارکیده با یه قیم نگهداری می‌شن.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.