گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

ساکولنت بادامی

سلام دوستان عزیرم ازآنجاییکه من به ساکولنت ها علاقه زیادی دارم تصمیم گرفتم اطلاعاتی را در رابطه با ساکولنت هایی که خریداری کردم به شما بدهم .واقعیش من چون تایم ندارم که هر بارجهت خرید گیاه حضورا مراجعه کنم بنابراین با کلی تحقیق و مراجعه حضوری به گلخانه های مختلف در نهایت تصمیم گرفتم گیاهانم را از فروشگاه آنلاین منتخب خریداری کنم که گیاهان بسیار با کیفیتی دارد و با خیال راحت میتوانید گیاه مورد نظرتان را سفارش بدهید و از کیفیتشان مطمئن باشید. 



یکی از این ساکولنت های بسیار زیبا که خریداری کردم ساکولنت بادامی است، برگ هایش به شکل بادام است، ساقه های کوتاه و بافتی گوشتی دارد بنابراین آب را در بافت هایش ذخیره میکند و نیاز زیاد به ابیاری ندارد . در صورتیکه زیاد آبیاری شود ریشه هایش می پوسد بنابراین توجه داشته باشید که خاک گلدان در فاصله بین دو آبیاری خشک شده باشد .ساکولنت بسیار زیبای دیگری بم نام برونزیا خریداری کردم که میتوانید اطلاعاتش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.


گل ساناز


سلام دوستان از آنجایی که من به گل های مینیاتوری علاقه بسیاری دارم بنابراین  گل ساناز یکی از گلدان های مورد علاقه من است که دوست دارم اطلاعاتی را راجعبش به شما داده باشم .

گل سانازدر واقع  از خانواده رز مینیاتوری است که رنگ گل ها بسیار متنوع و گوناکون است، از گیاهان زینتی و تجاری استکه در علاوه بر کاشت در بستر باغچه ها، در گلدان هم میتوان این گل را پرورش داد و من چون در آپارتمان زندگی میکنم این گلدان را در بالکن نگهداری میکنم که آفتاب کافی دریافت کند.  اگر شما هم مثل من به گل های  رز در رنگ های متنوع علاقه دارید پیشنهاد میکنم اطلاعات رز هلندی را هم مطالعه کنید.

گیاه خانگی آگلونما صورتی

سلام دوستان عزیزم من امروز برای خرید چند گیاه آپارتمانی به گلخانه منتخب رفتم و با توجه به اطلاعاتی که به من دادند از بین چند گیاه آپارتمانی در نهایت تصمیم به خرید آگلونما صورتی گرفتم،  دلیلشم اینکه هم مراقبت و نگهداری ازش ساده است، هم ظاهری بسیار زیبا دارد وهم  یکی از بهترین گیاهان برای پاکسازی هوای آلوده منزل است. 



در رابطه با نور محیط ، اگر نور محیط کم باشد برگ ها خیلی کشیده و دراز شوند، اگر نور محیط کم باشد برگ ها حالت افتادگی پیدا میکنند پس این گیاه را در محلی قرار دهید که نور متوسطی داشته باشد و در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یکبار آبیاری کافی است . 

من چون تصمیم به خرید گلدان هم داشتم از بین گدان های موجود چند گلدان سرامیکی بسیار زیبا از گلخانه منتخب خریداری کردم که میتوانید تصاویر و اطلاعاتش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.

گیاه دارویی به لیمو


دوستان خوبم این مطلب در رابطه با یکی از گیاهان دارویی مورد علاقه ی من است که خواص بسیاری دارد بنابراین تصمیم گرفتم اطلاعاتی را در رابطه با این گیاه شگفت انگیز در اختیار شما قرار بدهم .به لیمو یک گیاه دارویی معطر است که برگ های این گیاه خواص دارویی بسیاری  دارند .به لیمو برای درمان نفخ ،سوء هاضمه ، دردهای عصبی ،سرگیجه ، تقویت حافظه و درمان بی خوابی مفید است و باعث کاهش تپش قلب نیز میشود . فقط توجه داشته باشید  بیمارانی که نارسایی کلیوی  دارند و در دوران شیردهی و بارداری  هستند  از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کنند .

 برای تهیه این دمنوش بایستی یک قاشق غداخوری از برگ به لیمو را در یک قوری بریزید و سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و درش را بگذارید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد .این دمنوش یکی از دمنوش های مورد علاقه ی من است که پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید و اگر بخواهم یه گیاه دارویی دیگر به شما معرفی کنم گیاه دارویی رزماری است که میتوانید اطلاعات این گیاه را در صفحه لینک شده مطالعه فرمایید.

گیاه خانگی کالانکوآ

سلام دوستان گلم امروز میخوام گیاه آپارتمانی کالانکوآ که یکی از زیباترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است را به شما معرفی کنم و کالانکوآ چون گیاهی کوتاه روز است در فصل زمستان هم گل می دهد و دیدن گلهای رنگارنگش واقعا لذت بخش است و پرورش این گیاه بسیار ساده است .

مزیت دیگر این گیاه این است که گلهایش میتواند مدت زمان زیادی روی گیاه بماند و این گیاه هوای گرم را دوست دارد بنابراین در معرض بادهای سرد نباید قرار بگیرد و در صورتیکه گلهای گیاه خشک شدند حتما گلهای خشک را از دم جدا کنید این کار باعث میشه که انرژی گیاه صرف گلهای خشک نشود .

علت دراز شدن برگ کالانکوآ کم بودن نور هستش، بنابراین اگر همچین موردی را مشاهده کردید  گیاه  رو به محلی پر نور ولی به دور از نور مستقیم منتقل کنید. 

در رابطه با آبیاری  خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و همچنین مراقب باشید که بیش از حد هم خیس نباشد. توجه کنید  زمانی که گیاه شروع به ریشه زایی و رشد میکنه، به آبیاری بیشتری نیاز دارد ولی باز تاکید میکنم آبیاری بیش از حد باعث مرگ گیاه کالانکوآ میشود. 

 اگر بخواهم گیاه دیگری را معرفی کنم گیاه خانگی پتوس است که اطلاعات کامل این گیاه را در صفحه لینک شده می توانید مطالعه فرمایید.