گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

گیاه خانگی کالانکوآ

سلام دوستان گلم امروز میخوام گیاه آپارتمانی کالانکوآ که یکی از زیباترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است را به شما معرفی کنم و کالانکوآ چون گیاهی کوتاه روز است در فصل زمستان هم گل می دهد و دیدن گلهای رنگارنگش واقعا لذت بخش است و پرورش این گیاه بسیار ساده است .

مزیت دیگر این گیاه این است که گلهایش میتواند مدت زمان زیادی روی گیاه بماند و این گیاه هوای گرم را دوست دارد بنابراین در معرض بادهای سرد نباید قرار بگیرد و در صورتیکه گلهای گیاه خشک شدند حتما گلهای خشک را از دم جدا کنید این کار باعث میشه که انرژی گیاه صرف گلهای خشک نشود .

علت دراز شدن برگ کالانکوآ کم بودن نور هستش، بنابراین اگر همچین موردی را مشاهده کردید  گیاه  رو به محلی پر نور ولی به دور از نور مستقیم منتقل کنید. 

در رابطه با آبیاری  خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و همچنین مراقب باشید که بیش از حد هم خیس نباشد. توجه کنید  زمانی که گیاه شروع به ریشه زایی و رشد میکنه، به آبیاری بیشتری نیاز دارد ولی باز تاکید میکنم آبیاری بیش از حد باعث مرگ گیاه کالانکوآ میشود. 

 اگر بخواهم گیاه دیگری را معرفی کنم گیاه خانگی پتوس است که اطلاعات کامل این گیاه را در صفحه لینک شده می توانید مطالعه فرمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.