گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

گل و گیاه منتخب

گل و گیاه

کاشت بذر گیاه زیبای گل ابری نقره‌ای

گل ابری نقره‌ای

اگر به دنبال یک گیاه خاص و زیبا هستید که با گل‌ها و برگ‌های بی‌نظیرش فضای شما را بی‌نهایت منحصر به فرد کند، گل ابری را انتخاب کنید. گل ابری نقره‌ای یا "پیر گیاه نقره‌ای"، گیاهی چند ساله و مقاوم است که برای طراحی انواع فضای سبز کاربرد فراوان دارد. ارتفاع این گیاه تا 30 الی 40 سانتی‌متری می‌رسد و از سطح هم به اندازه 25 تا 30 سانتی‌متر گسترده می‌شود .

سرزمین مادری این گل نواحی مدیترانه است. گیاهی پر گل می‌باشد، اما بیشتر به‌خاطر برگ‌های نقره‌ای‌اش مورد توجه است. برگ‌ها کشیده و بیضی شکل و دارای بریدگیهای زیادی هستند و روی آن‌ها با کرک‌های ریز سفید پوشیده شده است. گل های آن به رنگ زرداست که  در اردیبهشت و خرداد ظاهر می شوند.


روش کاشت بذر گل ابری نقره‌ای

بهتر است قبل از کاشت بذرها بستر خاک را خیس کنید. بذر ابری نقره‌ای را در بهمن ماه تا اسفند ماه در گلدان‌هایی با عمق کم و در دمای 6 تا 15 درجه بکارید و روی آن حدود نیم سانت ورمی کمپوست بریزید سپس با پوشش نایلونی بپوشانید تا رطوبت آن زیاد شود. پس از جوانه زدن بذرها و زمانی که جوانه‌ها 3 یا چهاربرگی شدند، آن‌ها را به باغچه و فضای مورد نظر خود انتقال دهید. فاصله بوته‌ها را 30 سانتی‌متر در نظر بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.